terug naar overzicht

Aankondiging wijzigingen directie Harmony verzekeringen

De afgelopen jaren is Harmony snel gegroeid.
In nauwe samenwerking met retail-partners in Nederland en België genieten inmiddels honderdduizenden mensen zorgeloos van hun telefoon, laptop, bruin- of witgoed. Wetende dat ze in geval van schade bij Harmony terecht kunnen voor snelle afhandeling, reparatie of vervanging.

Retailers kiezen steeds vaker voor Harmony vanwege de actieve, professionele ondersteuning die ze vanuit Harmony krijgen om verzekeringsproducten veilig aan hun klanten te kunnen aanbieden. Waarbij Harmony borgt dat de nodige productkennis op de winkelvloer aanwezig is om dat succesvol te kunnen doen.

Trots op wat er de afgelopen jaren met partners is opgebouwd, hebben directeuren Ronald van Weelde en Jef Van Herck aangegeven dat zij dit najaar het stokje van Harmony in Nederland en België graag willen overdragen aan de nieuw toegetreden algemeen directeur Paul de Schipper.

Ronald en Jef, hoe zouden jullie de afgelopen jaren omschrijven?
Van Weelde: “Met trots kijk ik terug naar tien turbulente maar de meest geweldige jaren uit mijn carrière. Naast het volledig opnieuw opbouwen van de backoffice, de juiste systemen implementeren ging er ook veel aandacht naar het inrichten van een nieuwe salesafdeling én het doorvoeren van een cultuurverandering. Daarnaast moest de dagelijkse business ook draaiende gehouden worden.” Van Herck: “Geweldig, maar zeer uitdagend. De afgelopen jaren waren drukke maar zeer succesvolle tijden waarbij we meerdere omvangrijke partnerships hebben gesloten, wat een aanzienlijke bijdrage leverde aan de resultaten.

In de afgelopen jaren is er flink geïnvesteerd in het automatiseren van processen en samen met het salesteam hebben wij die nog meer ten dienste gesteld van onze partners en klanten.”

Wat waren jullie hoogtepunten en waarom?
“Eén van de hoogtepunten voor mij was het starten in België en in de bruin- en witgoedmarkt. We hebben onszelf uitgedaagd om volledig uit ons comfort zone te gaan op het gebied van sa les support, compliance en marketing.” reageert van Weelde enthousiast. “Daarnaast heb ik enorm genoten om Harmony opnieuw op te bouwen en dat met een geweldig en bevlogen team te mogen doen.”

Van Herck: “Voor mij was dat 100% het tillen van onze Learning & Development afdeling naar een volgend niveau, vervolgens nog dichter te staan bij de partners en hen optimaal te helpen met hun uitdagingen in de sector. Maar ook het internationaal profileren van Harmony. Daarnaast ben ik trots dat Harmony sterk is geprofessionaliseerd op het gebied van sales en marketing. En dat wij met het volledige team Harmony op de kaart hebben gezet als creatieve intermediair die bruist van energie!”

Hoe ziet de toekomst er voor jullie uit?
Van Herck: “De afgelopen drie jaar heb ik een mooie taak volgebracht, namelijk het bedrijf commercieel te voorzien van een zeer mooie groei met projecten op korte en lange termijn.”
“Ik kan deze mooie missie afvinken als volbracht en stel me dan ook weer open om nieuwe uitdagingen aan te gaan waar ik mijn passie en motivatie op los zal kunnen laten.”

Van Weelde: “Ik ben trots op wat we de afgelopen tien jaar hebben opgebouwd bij Harmony en ga nu eerst een paar maanden rustig aan doen. Ik heb nog geen idee wat ik daarna wil gaan doen.”

“Harmony is klaar voor de toekomst en wij geven dan ook met veel vertrouwen het roer over aan Paul de Schipper. Met Paul komt er een zeer ervaren directeur en bestuurder aan boord om na de opbouwfase van de afgelopen jaren Harmony middels groei en innovatie nog verder uit te bouwen.”

Paul, hoe zie jij de toekomst van Harmony voor je?
De Schipper: “Het kunnen aanbieden van passende verzekeringsproducten bij kostbare aankopen is een service die zowel voor de consument als de winkelier waardevol is. En die tegelijkertijd aan regels gebonden is waarvan je goed op de hoogte moet zijn. Daarom zullen we onze investeringen in het borgen van productkennis op de winkelvloer nog verder gaan uitbreiden. En gaan we nog actiever experimenteren met technische innovaties. Om daarmee de afhandeling van schades toekomstig nog makkelijker te maken. En zo onze verzekerden en retail partners nog meer te kunnen ontzorgen.”

“Ik zie er naar uit om de komende maanden samen met Jef persoonlijk kennis te gaan maken met al onze partners. En dan per september zijn taken over te nemen. Van Ronald heb ik inmiddels de dagelijkse leiding van Harmony overgenomen. Waarbij hij tot eind oktober nog betrokken blijft bij de overdracht richting financiële partners en toezichthouders.”

 

Vorig artikel: