terug naar overzicht

Frank Panis nieuwe Commercieel Directeur België

“Harmony gaat ook Belgische markt veroveren.”

 

Leesttijd: 2 min.

Harmony is in Nederland al meer dan 20 jaar dé specialist in het verzekeren van consumentenelektronica. Met meer dan 1,5 miljoen verzekerde telefoons, tablets, laptops en andere producten is de verzekeraar marktleider. Met de komst van retailaddict Frank Panis als nieuwe Commercieel Directeur wil Harmony zijn uitbreiding in België een flinke boost geven. Vier vragen aan Frank Panis over zijn overgang naar Harmony.

Wie is Frank Panis?

In retailland is jouw overgang van Buy Way naar Harmony gerust een spraakmakende transfer te noemen. Voordat we daarop ingaan, vertel eerst eens kort iets over jezelf.

“Ik ben Frank Panis, 38 jaar, wettelijk samenwonend en vader van 4 kinderen. Afkomstig uit Limburg. Belgisch Limburg natuurlijk. En al zeg ik het zelf, ik ben een echte retailaddict/retailliefhebber. De liefde voor de detailhandel stroomt door mijn aderen. Na 16 jaar Buy Way was het voor mij tijd voor een volgende stap in mijn carrière. Ik ben Buy Way dan ook zeer dankbaar voor de kansen die ze mij gegeven hebben. Van Districtmanager naar Key Accountmanager naar Sales & Key Accountmanager. Aan het eind gaf ik leiding aan een team van zeven Districtmanagers. In België en Luxemburg. En toen kwam Harmony …”


“De retailmarkt verandert razendsnel. Dus is het cruciaal om flexibel en 
klantgericht te blijven. Dat is precies wat Harmony doet.”

 

Waarom is Frank Panis een perfecte match met Harmony? 

“Goeie vraag. Het antwoord is eigenlijk makkelijk. De doelstellingen van Harmony en Buy Way lijken heel erg op elkaar. Allebei hebben ze een uitgebreide custom made service als toegevoegde waarde. Het doel is om de partners een meerwaarde aan te reiken op het gebied van margeontwikkeling, klantentevredenheid en klantenbinding. En dat dan weer op de meest sustainable manier.”

“Verder geloof ik sterk in de strategie die er ligt voor de verovering van de markt in België. Dat begint vanzelfsprekend met in de nabijheid van de klant te handelen en dus met het openen van een Harmony kantoor in België, ondersteund dedicated commercieel team, inclusief backoffice.”

“Andere herkenbare kernwoorden zijn: een sterk partnership met de retailers, krachtige ondersteuning in hun go-to-market plan (met advies en producten), een custom-made productportfolio, commissies, heldere afspraken op basis van vertrouwen en het gaan voor een lange termijn relatie. Dat laatste vind ik heel belangrijk, want de retailmarkt verandert razendsnel. Dus is het cruciaal om flexibel en klantgericht te blijven. En dat is precies wat Harmony doet en verder wilt blijven doen. Een extra troef is natuurlijk ook de mogelijkheid van het ondernemen in de onderneming bij Harmony. Ik voel een grote vrijheid om gezamenlijke doelen te bereiken en dat maakt de job zo boeiend en aantrekkelijk.”


“Waar de markt verandert, liggen kansen.”

 

Wat vindt Frank Panis van de huidige retailwereld?

“Het is een kleine wereld die mij iedere dag blijft fascineren. Retail moet zich als geen andere markt aanpassen aan nieuwe marktontwikkelingen, trends of gebeurtenissen. Denk hierbij aan de enorme opmars van digitalisering en het online shoppen of het omgaan met duurzaamheidsvraagstukken. Het is een markt die verwacht dat je een enorm aanpassingsvermogen hebt. Want waar de markt verandert, liggen kansen.”

Is Harmony België met Frank Panis klaar voor de toekomst?

Ja, samen met onze huidige en toekomstige partnerships moet Harmony dé lokaal verankerde verzekeringspartner voor retailers worden. Ik kan nog niet onze volledige toekomstplannen blootgeven, maar wil wel al een tipje van de sluier oplichten. We gaan onze huidige dienstverlening verder diversifiëren. Zo gaan we ons bijvoorbeeld ook richten op zowel tussenpersonen als de producten zelf. Tevens volgt er een breder productportfolio, met naast smartphones, multimedia en IT, ook gaming en bruin- en witgoed verzekeringsproducten. Ik ben ervan overtuigd dat we met onze toewijding, kwaliteit en innovatie ons heel succesvol zullen zijn.”

 

Volgend artikel: